Tanárok napja 2020

2020. Múzeumok Őszi Fesztiválja „Messze van-e még a messze?” Tanárok és óvodapedagógusok napja
Szerző: Skanzen 2020. szeptember 24.

2020. Múzeumok Őszi Fesztiválja - "Távol is közel…"

A lámpás én vagyok témakörben - tanárok és óvodapedagógusok napja

 

lampasenvagyok.jpg

 

FIGYELEM! A korábbiakban meghirdetettel ellentétben idén ONLINE TARTJUK MEG az október 9-i TANÁROK NAPJÁT!

 

Az idei, „határtalan Skanzen” tematikus évünkben virtuális szemhatárunkat is tágítjuk, hiszen most nem kell ideutaznia annak, aki részt szeretne venni a szakmai programon, és olyan témákba nyerünk bepillantást, amiről eddig kevesen tudtak.

 

2020. október 9. péntek

17.00 – 20.00

 

Helyszín: ONLINE 

 

Programfelelős

Kustánné Hegyi Füstös Ilona 

+36 30 7488550, khfili@skanzen.hu

 

Program címe: "MESSZE VAN-E MÉG A MESSZE?"

 


TECHNIKAI TUDNIVALÓK

 

Regisztráció:

- Az október 9-én 15.30-ig regisztrálók legkésőbb 16.30-ig megkapják a regisztrációjukban szereplő e-mail címükre a csatlakozási linket.

 

- 3 idősávban folyamatosan, egymás után váltakoznak a témák kb. 5 perc szünettel így, aki mindegyiken részt szeretne venni, végig fent maradhat az online felületen, de aki csak 1-1 témára kíváncsi, úgy ő is be tud kapcsolódni az adott téma kezdete előtt.

 

- A technikai technikai lépéseket a regisztrálóknak elküldjük.

 


 PROGRAM

 

17.00-17.40 Amikor minden más lett… - Az első világháború hátországának élete, és az utána megváltozott világ vizsgálata a valós és a virtuális kiállításban, felfedeztető és online módszerekkel, a szokatlan megközelítés és témaválasztás felhasználhatósága a felsősök és középiskolások tanításban.

 

Vendégek a kiállítás kurátor muzeológusai:       

Dr. Sári Zsolt általános főigazgató-helyettes                                        

Tömöri Szilvia néprajzos muzeológus

Kloska Tamás történész muzeológus

 

Levezető múzeumpedagógus: Molnár József

 

Új foglalkozás középiskolásoknak! … „ Élet a Nagy Háború alatt és után című új kiállításunkhoz kapcsolódó foglalkozásunkon a társadalmi szolidaritás korabeli formáit       felidézve vizsgáljuk a kortárs segítségnyújtás lehetőségeit a diákok tapasztalatai alapján.

         

 

17.50-18.25 Cirkusz az egész világ? Avagy, mi fán terem a cirkuszpedagógia? Hogyan válik a pedagógiai feldolgozással kézzelfoghatóvá és valóságossá a cirkusz varázslatos világa? Kik azok a rendhagyó cirkuszi „mutatványosok”, akik különféle pedagógiai módszerekkel közelítenek a cirkuszi jelenségekhez, a különböző életkorú gyermekekhez és fiatalokhoz? Bevezetés a cirkuszpedagógiába: készségfejlesztés, tantárgypedagógia és cirkuszi múzeumpedagógia online és offline formában a Fővárosi Nagycirkuszban.”    

 

Vendégek:

Joó Emese „mutatványos”, Magyar Cirkuszművészeti Múzeum vezetője, főmuzeológusa, múzeumpedagógusa

                                                       

Sinkó Andrea matematika-fizika tanár, a Csodák folyósólya és

a Cirkusztanoda kitalálója és megvalósítója

 

Sinkó Andrea vallomása a munkájáról:

„Ha a fizika tanár cirkuszba megy, azonnal keresi - kutatja - találja a műsorszámok mögött a fizika törvényeit. Szinte kínálják az egyes produkciók, hogy velük magyarázzuk el  diákoknak az egyensúly, a súrlódás, a perdület stb. jelenségét... Persze ehhez nem árt, ha ott vagyunk a cirkuszban - ezt próbáljuk a Tudomány a porondon című cirkuszi óráinkon kollégáimmal bemutatni; - nem árt, ha a diákok eljönnek hozzánk, a laborba, hogy a cirkuszban készített kisfilmjeikhez kapcsolódó kísérletekkel együtt igazoljuk a fizika törvényszerűségeit;

- képeskönyvben nézhessék meg a cirkuszi fotókat s a kiragadott pillanatok mögötti fizikai     jelenségekről olvashassanak.

A cirkuszi órákkal jól lehet motiválni a diákokat; visszaemlékeznek a látott produkciókra, és az iskolában is könnyen tudják hozzákötni az iskolai tananyaghoz a magyarázott               jelenségeket.

A fizikán kívül a biológia, matematika, kémia, irodalom, testnevelés tantárgyak s némi pszichológia lép színre a cirkuszi óráinkon.”

 

Levezető múzeumpedagógus: Róznerné Lipcsey Zsuzsanna

                                 

18.30-19.10 Ikszes lábú kerekasztal - az ép és fogyatékkal élő kortárs fiatalok integrált táborának tapasztalatairól közvetlenül hallhatnak az érdeklődő középiskolások is, az iskolai közösségi szolgálatukat a Skanzenben teljesítő (volt) diákoktól.

 

Vendég: Onódi Ágnes gyógypedagógus, fejlesztő pedagógus és ikszes diákok

Levezető múzeumpedagógus: Kustánné Hegyi Füstös Ilona

 

Válogatás az ikszesek reflexióiból:

„- A legnehezebb az volt, hogy túl sok volt a testi kontaktus.

- A legjobb élményem az volt, hogy mindenki mosolygott.

 - A tábor óta talán kevésbé káromkodok, és szólok be.

- Tetszett, hogy mély emberi kapcsolatokat tudtunk kiépíteni egymással ilyen rövid idő alatt is.

- Sokkal jobban megbecsülöm az emberi kapcsolatokat, már tudom, hogy az élet nélkülük nem lenne ilyen csodálatos.

- A tábor óta biztos vagyok, hogy a jövőben ezzel szeretnék foglalkozni.”

 

19.15-20.00 – A fórum összegzése, beszélgetés határtalanul, de időhatárok között.

 


 

Jelentkezés és bővebb információ:

Kustánné Hegyi Füstös Ilona

+36 30 7488550

 

Regisztráció:

Regisztrációs lap letölthető innen.

(Nem kötelező, de javasolt.)

khfili@skanzen.hu

  

 

 

Skanzen tanárok napja pedagógusok napja pedagógusoknak pedagógia oktatás


Kapcsolódó cikkek
Látogatás

Határtalan Skanzen

Milyenek voltak 100 éve, az első világháború és a trianoni döntés utáni hétköznapok? Tematikus évünkben ebbe az időbe kalauzoljuk el a látogatókat.