Tisztelt Látogatók!
Műszaki hiba miatt a Skanzen Vonat nem közlekedik. Megértésüket és türelmüket köszönjük!
A Skanzen Vonatra külön jegyet szükséges váltani, amelyet kizárólag a Főbejárat pénztáraiban és a nemzeti mobilfizetési rendszer applikáción keresztül árusítunk. A vonat személyzete menetjegy értékesítést nem végez, ezért kérjük, hogy az utazás megkezdése előtt gondoskodjanak a menetjegy megváltásáról.
A megváltott menetjegy normál nyitvatartási napon valamennyi járatra érvényes és korlátlan számú utazást biztosít. A vásárlás napján fel nem használt menetjegy az adott tárgyévben bármikor felhasználható.
Felhívjuk kedves Látogatóink figyelmét, hogy a vonat szabad férőhelyeinek függvényében tudunk csak menetjegyet kiállítani!
Teljesárú menetjegy - 900 Ft
14. életévét betöltött személy
Kedvezményes menetjegy - 700 Ft
Csoportkedvezményes diák menetjegy - 600 Ft
3-18 éves személy, legalább 10 fős csoport esetén
Díjmentes utazásra jogosultak:
A díjmentes utazásra jogosultaknak regisztrációs vonatjegyet kell váltaniuk.
A Személyszállítási Üzletszabályzat részletesen szabályozza a szolgáltatással és annak igénybevételével kapcsolatos feltételeket, az Utasok és a Szolgáltató jogait és kötelességeit, valamint egyéb, a szolgáltatással összefüggő lényeges feltételeket.
A Személyszállítási Üzletszabályzat itt érhető el és tölthető le PDF formátumban.
Valkai Csaba, a szentesi Vasúttörténeti Alapítvány munkatársa, nyugdíjas szentesi vasutas és elkötelezett vonatrestaurátor csaknem teljesen egyedül építette újjá az 1930-ban gyártott, háromtengelyes BCmot 422 pályaszámú motorkocsit a szentesi MÁV-fűtőházban.
A Skanzen Vonat egy Ganz-Jendrassik féle motorkocsi. Eredeti pályaszáma BCmot 422 volt, az 1924-es nagy fejlesztési hullámban tervezték, és 80 096 gyári számmal épült. Első útjának pontos dátuma sajnos nem ismeretes. Tudjuk azonban, hogy az 1960-as években Vésztőn volt állomásítva. 1989-ben ABymot-ból A-164-re átszámozva a békéscsabai Pályagazdálkodási Főnökség motorkocsija lett. Innen utazott át Szentesre 1998-ban, ahol Valkai Csaba közel egy évtizeden át őrizte, mígnem egy sikeres közbeszerzés után felújíthatta.
A restaurálás során a vonat egyes részleteit aprólékos munkával állította helyre a felújítást végző szakember. A másodosztályú ülések kárpitozása, a harmadosztályú fapadok, de a csomagtartók, a bádogból készült feliratok is mind-mind megegyeznek a harmincas években használtakkal. Egyetlen eltérés, hogy a felújítás révén a motorkocsi akadálymentes, így kerekesszékkel és babakocsival is igénybe vehető.
A peronon a kiszolgáló személyzet, a masiniszta és a kalauz várja az utasokat. A legfeljebb 15 km/h sebességgel közlekedő motorkocsi mintegy 15-20 perc alatt teszi meg az utat Főbejárattól (ami egyben a múzeum új bejárati épülete és látogatóközpontja) a végállomásig (a Néprajzi Látványtárig), majd elindul újabb 20 perces útjára vissza.
Egyszeri oda-vissza úttal 5 km-t tesz meg a vonat, ami nagyjából napi 55 km-t jelent. Hálás szívvel gondolunk a kitartó, kedves, segítőkész, az utolsó járaton már picikét fáradtan mosolygó mozdonyvezetőre és kalauzra, akiknek vonat iránti gondoskodó szeretete, jókedve szinte már összeforrt a vonatról kialakult képpel.
A Szabadtéri Néprajzi Múzeum egyedülálló önkéntes programja keretében útjára indult a Skanzen Vasút első ingyenes, a közlekedési hatóság által jóváhagyott képzése. A jelentkezők a tanfolyam sikeres elvégzése után akár mozdonyvezetők is lehetnek a Skanzenben. Az érdeklődők jelentkezését folyamatosan várjuk, részletek ide kattintva olvashatók.
2000 Szentendre, Sztaravodai út 75.
latogato@skanzen.hu
Március 28. - november 1. 9:00-17:00
06 26/502-537